Wednesday, 20 March 2013

Agents wanted!

Are you interested in running small biz with no capital required?
Are you a student who would like to make extra pocket money through biz?
Are you a mother who would like to run small biz at home while taking care of your kids?

No problemo. I'm here to the rescue! I'm offering a biz that allows you to earn extra income with no hassle. 

Biz nowadays is super easy and convenient. You are able to operate from your own fingertips, with the use of smartphones etc. Right? 



So do contact me at 019-3360476 to find out more! :)





Love,



Ziana 







 

Monday, 18 March 2013

Something wrong somewhere

Just for sharing, a few days ago, i dapat this one feedback from a prospect - relatives dia buat biz ni and tidak menjadi, so dia pun tidak berminat. Hmmm, the first thing came into my mind was like 'there must be something wrong somewhere'.

In previous post, i have pointed out that the keys to a successful biz are mentor, knowledge, system and action (mentor, ilmu, sistem dan tindakan). In this biz, kita ditekankan on these four elements. Once joining, you will be provided a personal mentor who will be guiding you all the way to the top. There are classes and other ways for you to gain endless knowledge. System - steps and guidelines are provided to ensure you will not be lost. Action is the most important one. Without proper actions, positive results are hard to be achieved.

So back to this prospect case, in my opinion, there must be something wrong somewhere in these four elements resulting biz diorang 'tak menjadi'. Maybe they didnt have a mentor for help and guidance, didnt have the knowledge of the biz and products, no proper system or no proper actions. 



Untuk berjaya, mesti ada mentor, ilmu, sistem, tindakan dan impian
- Dr. Azizan Osman








Love,



Ziana 





Thursday, 14 March 2013

Asyran turns 6 months!

Asyran turns 6 months today! Berat dah 9kg k, dah macam budak 1 year. Hehe. Tak sangka dah 6 months dah jadi mak orang. Honestly, it takes lots of courage and patience, that i sometimes lost them. Bila dah lost patience, tu yang Asyran selalu kena marah ngan i. Hee..sorry baby..

So far, Asyran baru sakit 2 kali je la. Batuk. Demam belum lagi. Alhamdulillah. Tak tau la macam mana nanti kalau dia demam. Hmmm. I'm praying for his health, that's all that matter at his age - to be healthy. 

This week baru start on feeding him solids - vege puree, bubur. Memang dia tak suka langsung. Tak biasa kan. Takpe, slow2, hopefully nanti dia suka. So, lepas ni i kena banyak explore on baby's recipe la ek. :)































Love,




Ziana 








Second Income

I'm very impressed with women in this biz juggling being a wife, a mum, working 9 to 5 in a fixed job plus ada masa lagi pulak buat side income dengan biz ni. Wow, memang power la! Selalu wonder how they get all the energy and determination macam tu. 

So, kalau diorang boleh buat, apetah lagi i yang tak kerja ni kan. Memang harus lah kena ada income masuk. I ni pun bukannya orang senang, nak mintak duit ngan mak bapak. That's why la i join this biz. Kalau ikutkan hati nak duduk relax je kat rumah, jaga anak. Tapi takkan la nak depend on husband je cari duit. Kesian kot. I rasa i takde rezeki la kot untuk dapat fixed job. Dulu mengadap jobstreet hari2, ade la dapat few interviews, but no feedbacks. 

That's why i turned my mind to biz (which i memang langsung tak berminat). Buat biz ni bukan sebab minat or nak luangkan masa lapang ke, but sebab tanggungjawab. And rata2 orang join biz ni adalah orang biasa je tak ada experience with a purpose to provide kesenangan untuk family. Nak earn savings for future, nak hantar mak ayah pergi haji, yang tak pernah pegi melancong nak pegi melancong etc. 

So, nak tanya sikit. Cukup tak gaji korang sekarang ni? Eh cukup untuk have some savings ke cukup untuk habis every month? Haaa..'cukup' tu means ada savings laa. Tapi most of us kalau dapat gaji je, bila bayar ni lah tu lah, habiiisss. Betul tak? Kadang2 tu tak tau macam mana duit boleh habis macam tu je. Duit keluar macam air je. Kan? Tu la common problem rakyat Malaysia sekarang ni. Especially kita yang tinggal kat KL ni kan. Costs of living tinggi. Tak sepadan ngan gaji. Costs of living naik cepat, tapi gaji naik cipot je. Betul tak?

That's why la ramai yang buat side income. Earning second income dah macam penting dah sekarang ni. Sebab costs of living tinggi, gaji tak banyak, increment sikit, nak earn savings susah etc. Tapi kan, i realized yang buat second income ni mostly yang dah berkahwin, ada anak. Haa..time2 ni la yang menyedarkan kita yang gaji tu tak boleh tampung all the commitments. Biasa la tu. Time dulu single, tak fikir pun pasal future 10 years, 20 years ahead. Hmmm..I wish to turn back time masa before i kahwin, i struggle cari duit time tu, sebab time single la kita ada banyak masa kan. Tak ada commitments like jaga husband ke jaga anak ke. Boleh buat biz beriya-iya kan. Sekarang ni pulak baru terhegeh-hegeh nak buat biz, bila dah ada anak. Hikhik. Tapi takpe, it's never too late. Maybe Allah baru nak bagi rezeki sekarang kan.

So, it's also never too late for you. Biasanya orang akan cakap - Nanti bila aku dah 40 tahun la baru buat biz. Pernah dengar tak ayat macam ni or similar? I pun ada jugak cakap macam tu dulu, konon-konon nak kerja dulu la, pastu bila ada duit modal barulah start biz. Pastu i fikir-fikir, nak tunggu 40 tahun??? Larat ke i nanti, still ada semangat ke, macam2 la fikir. Why not i start sekarang time muda ni (still muda ok. hee), still ada energy, strength, semangat, anak kecik lagi kan. 

Bila start awal, savings pun akan banyak. Betul tak? Like me, i want the BEST for my kids nanti. Macam2 i berangan, nak hantar kat playschool/tadika yang the best, nak diorang ada baju n barang2 yang the best, etc. I want them to have their savings, manalah tau apa2 jadi kat I or my husband nanti. I fikir pasal anak2 je, tak fikir pun pasal i. For example like me, i dah start this biz now. My son baru 6 months. Kalau 4-5 years from now, i dah boleh earn 5-6 figure of income. InsyaAllah. My mentor can do it in 2-3 years, i pun BOLEH! That's the beauty of this biz. Mentors' role is to lead you to be just like them.

So, what are you waiting for? It's only a matter of u want it or not. How much u want it! Kalau nak seribu daya kan, no matter what are the obstacles. 

You will earn yourself a bonus of at least RM3,000 for the first month of joining. Tu dah macam sebulan gaji kan. Haa..working from home je. Yang ada anak tu, boleh la sambil2 jaga anak macam i ni. Buat kerja sambil tengok muka anak face to face. Best kan? Takyah rindu2 tengok gambar anak. 

So, jangan malu-malu to buzz me k. Kalau boleh, i nak semua perempuan jadi successful. Kita buat biz ni together. You will not be alone. Sama-sama kita reach to the top untuk berjaya. Kita bukan buat biz ni untuk dapat duit sahaja, tapi untuk tolong orang2 kat luar sana untuk berjaya jugak. We are soluton providers!





Love,



Ziana











Monday, 11 March 2013

Biovelocity Sleep Mate



 
Kalau yang pernah dengar or tak pernah dengar Biovelocity Sleep Mate (BVSM), ni product baru ye. Just launched in October 2012. Product ni sangat-sangat lah HOT selling and kalau tak silap, untuk last month sahaja the sales was RM5 million. The testimonials sangat-sangat lah dahsyat and tak disangka-sangka - boleh merawat penyakit2 yang dah kronik.  Kalau search kat youtube, memang akan keluar banyak video demo and testimonial untuk BVSM ni.


Apa itu BVSM?
Ia adalah sejenis pelapik tilam yang tersimpan di dalamnya tenaga matahari pagi. 
Tenaga ini dapat memulihkan keseimbangan dan kesihatan, membetulkan frekuensi yang tidak harmoni, meneutralkan gelombang bahaya sambil menguatkan gelombang positif yang membentuk aura yang sihat.


So actually apa itu aura?
Ia adalah sejenis medan elektromagnetik yang berputar mengelilingi badan.
Ia memiliki sejumlah getaran gelombang tenaga di dalamnya.
Getaran tenaga ini berkait rapat dengan tahap tenaga pada minda, emosi dan fizikal seseorang individu.
Aura juga bertindak sebagai perisai diri.
Ini kerana manusia terdedah kepada tenaga getaran negatif di sekeliling - sinar UV yang berlebihan, gelombang mikro, televisyen, radio, telefon bimbit.
Oleh itu, getaran aura tidak tetap dan sering berubah-ubah mengikut keadaan fizikal, suhu, psikologi, tenaga dan pemakanan seseorang.
Kewujudan aura sama sahaja dengan kewujudan lapisan-lapisan atmosfera bumi yang melindungi bumi dari radiasi luar dan pancaran cahaya yang tidak baik untuk kehdupan di bumi.
Salah satu penjagaan aura - tidur berkualiti.


Tidur berkualiti
Manusia menghabiskan 8 jam daripada masa untuk tidur. Ada juga yang tidur kurang dari itu, kerana kehidupan sekarang yang sibuk untuk memenuhi keperluan hidup.
Tidur adalah penting untuk kesihatan fizikal dan mental dan untuk mengoptimakan fungsi-fungsi harian kita.
Tidur yang berkualiti bermakna mempunyai jangka masa rehat yang cukup serta mendalam yang membolehkan seseorang sedar selepas bangun dan segar sepanjang hari.
Semasa badan kita rehat, semua sel badan akan diperbaharui dan dibebaskan, kerja-kerja pembaikan ke atas kecederaan dan penyakit-penyakit akan dijalankan.


Kepentingan tidur
Menguatkan minda dan kesedaran
Meningkatkan daya ingatan
Mengurangkan tekanan
Mengawal emosi
Mengurangkan risiko kemurungan
Memperbaharui dan mengaktifkan semua sel badan
Melambatkan proses penuaan dan memanjangkan umur
Menggalakkan pembaharuan sel kulit dan meningkatkan kecantikan kulit
Menggalakkan pertumbuhan bayi dan kanak-kanak
Menghilangkan kepenatan, memulihkan keadaan badan, menjana kembali tenaga


Bagaimana BVSM membantu anda semasa tidur?
Meningkatkan metabolism
Mengaktifkan fungsi-fungsi sel
Menggalakkan peredaran darah
Meningkatkan pertahanan badan dan memperbaiki sistem imun
Meningkatkan tahap medan tenaga
Menstabilkan emosi dan mengurangkan tekanan
Memulihkan tenaga, memperbaiki dan mengaktifkan sel dalam badan
Bersemangat dan bertenaga
Meningkatkan keupayaan penyembuhan semulajadi
Mengimbangi dan mengharmonikan fungsi-fungsi fizikal
Melegakan kepenatan dan kesakitan
Merangsangkan dan menyelaraskan sistem saraf autonomik
Menggalakkan fungsi jantung
Menggalakkan tidur yang sihat dan berkualiti
Meningkatkan kadar kandungan oksigen dalam darah
Mengurangkan kesan negatif radiasi elektromagnetik


Teknologi BVSM
Teknologi dari Korea, kain dari Jerman, materialnya adalah cotton.
Teknologi yang ditemui oleh sekumpulan pakar sains yang membuat kerja penyelidikan lebih dari 20 tahun yang lalu.
Bentuk tenaga tulen semulajadi yang berasal dari matahari
Tenaga solar dimanfaatkan dan disimpan dalam garam laut dalam.
Garam diseimbangkan dan disuntik ke dalam BVSM. 







 





These are brief info about BVSM. In the next post maybe I will include some testimonials. 


What if you are interested in starting your own BVSM biz?






Cash rebate available until next month April 2013. So, you can earn more, up to almost RM5k for the first month!

This is definitely an opportunity you do not want to lose! 
Contact me to know more! 




Love,



Ziana












 

Skeptical minds

I came across lots of skeptical minds and thinkings along this business journey. It's kinda annoying but at the same time i feel sad for them. We are here as a solution provider for health, beauty..and financial too! We help people to overcome financial problems in effective way. However, these negative minds get in the way.

Make others decide
Commonly, their mind are blocked because they are dependent on other peoples' decision. 'My hubby tak kasi la buat biz'. Truthfully most of us in this biz, we are not supported by our own husband. We as a wife/mum make our decision as it is our responsibility - we have to, not we want to - for family future. However, we can't blame husbands for not being supportive, as they don't understand. Our job is to prove to them that we can be successful by ourselves.

Lack of info
Objections occur when they don't allow themselves to open their own mind to new info. They tend to make assumptions rather than asking for details. Or sometimes, they just shut us down when start to hear about the biz.

Egoistic
Ego is one of the things that will get them nowhere. They think that they are better and knowledgeable than us. But they are not. In any field of jobs, ego has to be put far aside as it would get in the way in being successful.

Play safe
They are 'comfort' in their zone, but the truth is they are not comfort. 'Aku dah selesa dah hidup macam ni'. Sorry, I don't wanna be judgmental but come on. That is truly a lie and denial when you still live in a renting house with few kids, earning low paid income. 

Financial
Another excuse is financial obstacle, no capital to put into the biz. This can also be classified as having lack of info. They actually have no idea that we provide few options to the biz, solutions to the capital, what the capital represents for, how to earn the capital in speed etc.

So, for those who are interested in earning side income or tired of current job, don't hesitate to contact me ya! 

There's nothing to lose to ask and hear about the biz. It would be a pleasure for me to share my perspective on the biz as it would definitely open up your mind to a new level. The decision is yours, whether to be in your current safe spot or gain lots more for you and family.

To get what you never had, you must do what you have never done!




Love,



Ziana













Sunday, 3 March 2013

Marine Essence Beauty Bar

I baru je try this one product. Marine Essence Beauty Bar or nama popularnya 'sabun ketiak'. Sabun ni macam sabun mandi and boleh digunakan jugak untuk muka.

Antara kelebihan 'sabun ketiak' ni :
- Mencerahkan kulit bahagian badan yang gelap - leher, ketiak, lutut, celah peha, etc
- Mengurangkan masalah eczema dan kulit sensitif
- Melembutkan kulit kering
- Menghilangkan jeragat dan kesan parut jerawat
- Merawat masalah bau badan

I kasi satu sample kat adik sebab dia ada eczema. Dia baru guna 3-4 hari. Dia cakap kulit dia kat bahagian eczema tu dah lembut sikit. Nanti nak tunggu lama sikit, hopefully eczema tu hilang terus.

I pun baru jugak guna dalam 3-4 hari. Everytime lepas mandi, rasa kulit lembut. Muka yang ada jeragat ni rasa licin sikit and lutut i yang gelap pun dah macam cerah sikit.

1 box (3 bars) - RM105
1 bar - RM35







Love,



Ziana